Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

GDDKiA odpowiada na krytykę obwodnicy Strzelec Krajeńskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
24-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
GDDKiA odpowiada na krytykę obwodnicy Strzelec Krajeńskich
fot. GDDKiA Zielona Góra
Otwarcie obwodnicy Strzelec Krajeńskich było wyczekiwane z uwagi na konieczność odciążenia ulic miasta od ruchu tranzytowego. Wykonanie spotkało się jednak z krytyką internautów, zwłaszcza w kwestii rozwiązania na jednym ze skrzyżowań o ruchu okrężnym. Poprosiliśmy Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad o wyjaśnienie tej sprawy.

15 lutego odbyło się przedterminowe otwarcie obwodnicy Strzelec Krajeńskich w ciągu drogi krajowej nr 22. Zielonogórska GDDKiA zamieściła zdjęcia ukazujące nową infrastrukturę, a te spotkały się z negatywnym odbiorem internautów. Najwięcej złych słów poświęcono kwestii rozwiązania na jednym z rond na trasie.

Internauci mieli uwagi do rozwiązania przyjętego względem osób poruszających się rowerami. Chodzi o fakt, że na rondzie, mimo biegnącej obok jezdni ścieżki rowerowej, brakuje przejazdów dla rowerów, co wskazywałoby na to, iż, zgodnie z prawem, niemożliwe jest przejechanie po skrzyżowaniu rowerem i konieczne jest zejście z jednośladu. Jak na tę sytuację zapatruje się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad?

Chodzi o bezpieczeństwo

Anna Jakubowska – rzecznik prasowy oddziału w Zielonej Górze Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – wskazuje, że głównym powodem takiego rozwiązania, były kwestie bezpieczeństwa rowerzystów i wszystkich uczestników ruchu drogowego.

– Obwodnica Strzelec Krajeńskich w ciągu drogi krajowej nr 22 pełni funkcję tranzytową, na której pojazdy poruszają się z dużymi prędkościami. Zwiększone prędkości występują nawet w obrębie skrzyżowań. W naszej ocenie, przejeżdżanie rowerzystów w poprzek jezdni na wlotach skrzyżowania drogi klasy GP poza obszarem zabudowanym, jest obarczone dużym ryzykiem i stanowiłoby zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego – wyjaśnia.

Przyjęte rozwiązanie ma zatem stanowić odpowiedź na fakt, że zarządca drogi nie jest w stanie zapewnić właściwego bezpieczeństwa rowerzystom, którzy potrzebują przejechać przez rondo.

– Bezpieczniejszym dla rowerzystów rozwiązaniem na tym skrzyżowaniu jest przeprowadzenie roweru przez jezdnię, po upewnieniu się, że pojazd zatrzyma się przed przejściem dla pieszych – dodaje Jakubowska.

Rondo zgodne z wytycznymi ministerstwa

Rzeczniczka wskazała również, że za wprowadzenie takiego rozwiązania odpowiada zarządca drogi. Wskazuje na możliwość pojawienia się w przyszłości przejazdów dla rowerów, jednak GDDKiA nie przewiduje takiego rozwiązania, przynajmniej na rondzie, wokół którego pojawiło się całe zamieszanie (rondo widoczne na zdjęciu do artykułu – przyp.red.).

– Zgodnie z zasadami ogólnymi wytycznych Ministra Infrastruktury WR-D-42-3 nie zaleca się prowadzenia ruchu rowerów po jezdni w przypadku skrzyżowań drogi klasy GP, rond jednopasowych o dużych średnicach, stwierdzenia na skrzyżowaniu pogorszonych warunków bezpieczeństwa – argumentuje Anna Jakubowska.

Dodaje również, że przyjęte rozwiązanie było wypracowane już na etapie tworzenia dokumentacji a projekt w tym zakresie poddany został procedurze audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego i do przyjętych oraz wdrożonych rozwiązań audytorzy nie mieli uwag.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Strabag wybuduje obwodnicę Szamotuł

Drogi i autostrady

Rzeszów: Rekordowy początek roku i najlepszy w historii styczeń

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Przedterminowe otwarcie obwodnicy Strzelec Krajeńskich

Drogi i autostrady

Przedterminowe otwarcie obwodnicy Strzelec Krajeńskich

Damian Kelman 15 lutego 2025

GDDKiA: Obwodnica Srocka poprawi układ drogowy pod Łodzią

Drogi i autostrady

Budowa obwodnicy Strzelec Krajeńskich za półmetkiem [zdjęcia]

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Strabag wybuduje obwodnicę Szamotuł

Drogi i autostrady

Rzeszów: Rekordowy początek roku i najlepszy w historii styczeń

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Przedterminowe otwarcie obwodnicy Strzelec Krajeńskich

Drogi i autostrady

Przedterminowe otwarcie obwodnicy Strzelec Krajeńskich

Damian Kelman 15 lutego 2025

GDDKiA: Obwodnica Srocka poprawi układ drogowy pod Łodzią

Drogi i autostrady

Budowa obwodnicy Strzelec Krajeńskich za półmetkiem [zdjęcia]

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5